czwartek, 17 kwietnia 2014

Inspirujące pierogi gryczane

Inspiracje mnie zainspirowały, po tym jak ja zainspirowałam Inspiracje. Jakby nie było, było bardzo miło, i smacznie! Zmusiłam się w końcu do zrobienia pierogów. Lenia miałam strasznego, typowo przedświątecznego chyba. No ale z dwojga złego- mycie okien vs. lepienie pierogów- co byście wybrali?


1,5 szklanki mąki pszennej
przegotowana woda (u mnie na oko)
1 jajko
szczypta soli

paczka kaszy gryczanej
opakowanie sera feta
pieprz, natka pietruszki

***

Kaszę ugotowałam i wystudziłam. Fetę odsączyłam z wody, pokruszoną dodałam do zimnej kaszy. Doprawiłam pieprzem i dodałam natkę pietruszki (nie soliłam, bo feta była dość słona). Całość wymieszałam ręką.

Mąkę przesiałam, wbiłam jajko, posoliłam i wlałam odrobinę wody. Zagniotłam ciasto. Było dość ciężko, ale jego konsystencję dozowałam wodą. Gotowe rozwałkowałam na omączonym blacie i za pomocą szklanki wycięłam koła. Każde faszerowałam kaszą i zlepiałam w pierożka. 

Kilka pierogów od razu ugotowałam (wrzucałam na osolony wrzątek i gotowałam jeszcze 3min. po wypłynięciu, w międzyczasie przemieszałam, aby się pierogi nie przykleiły do dna garnka), a pozostałe zamroziłam. Serwowałam z podsmażonym kabanosem i oprószone natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)