sobota, 5 kwietnia 2014

Sobota z jajem #2 Śniadaniowe zbuki czyli śniadanie dla odważnych (i kreatywnych)

Dzisiaj z jajem dosłownie i w przenośni. Jednym z założeń Margarytkowego konkursu "ZIELONO MI" jest przygotowanie dania, w którym na dominować kolor zielony, ale oczywiście może zawierać składniki w innych kolorach. A ponieważ moja chrapka na blender 3w1 jest na prawdę duża, tak sobie myślę, że Pomarańczowa brukselka to może być za mało. Przypomniałam sobie o zalegającym w lodówce zielonym (!) barwniku spożywczym. Niestety kapryśne światło nie pozwoliło na wykonanie dobrego zdjęcia, bo na żywo jajka wyszły bardziej zielone. Jednak miało być też kreatywnie. Margarytka liczy na zielone potrawy, a ja liczę, że doceni moją kreatywność. Trzymajcie kciuki za zbuki!


Proponuję zacząć od salsy

Pomidory i cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Przełożyłam do miseczki, skropiłam oliwą, dodałam przyprawy (tymianek, a także pieprz i chilli). Wymieszałam. Odstawiłam na 15min. 

Teraz podpłomyki

Mąkę przesiałam do miseczki, dodałam sól czosnkową, oliwę i wodę (proponuję wyregulować proporcje mąki do wody wg własnego uznania, ciasto ma być w miarę zwarte i sprężyste). Wyrobiłam ciasto, które bez większego ładu i składu rozwałkowałam na przygotowanym wcześniej papierze co pieczenia. Wstawiłam do nagrzanego na 180st. piekarnika na 2min. W tym czasie starłam nieco żółtego sera, symbolicznie do oprószenia. A także wstawiłam wodę na jajka. 

Podpłomyki wyjęłam z piekarnika. Salsę pomidorową odcedziłam z nadmiaru wody i rozłożyłam na cieście. Skropiłam oliwą, posypałam serem i całość zapiekłam ponownie przez 15min. (150st.).

Na koniec jajo

Do wrzącej wody dodałam łyżkę octu oraz barwnik spożywczy. Jajka (każde po kolei) wbiłam najpierw do miseczki, a potem delikatnie przelałam do wrzątku. Gotowałam 2 min. Następnie wyjęłam za pomocą łyżki cedzakowej i osuszyłam na ręczniku kuchennym.

Voila!

Podpłomyki wyjęłam z piekarnika. Na środku każdego umieściłam moje "zbukowate". Posoliłam, popieprzyłam. Przecięłam, aby żółtko rozlało się po wierzchu.  


(śnia)Danie to bierze udział w konkursie organizowanym przez Kulinarne Szaleństwa Margarytki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)